Roosschoenmakers.reismee.nl

Dag 1 zaterdag 11 juli

Hallo allemaal,

Vandaag was het moment van vertrek dan eindelijk aangebroken. Om 3 uur 's nachts moesten we thuis weg rijden naar Schiphol. Ik had er echt superveel zin in maar ik was ook wel zenuwachtig omdat ik niet zo goed wist wat me te wachten stond. Het was super leuk om de groep en onze begeleiders weer te zien op Schiphol. We zijn met een groep van 20 jongeren (19 meisjes en 1 jongen), en we hebben 2 expeditieleiders (Tim en Cindy). Om 5 uur moesten we afscheid nemen van onze ouders en gingen we inchecken. Nu ging het avontuur echt beginnen.

Na een lange vliegreis kwamen we rond 5 uur 's avonds aan in Guatemala-City. Daar werden we opgewacht door Petra. Petra is onze plaatselijke begeleidster en zal de hele tijd met ons meereizen. Ze komt uit Nederland maar woont al 8 jaar in Guatemala en heeft daar ook een eigen bedrijf samen met haar vriend. Het bedrijf heet DoGuatemala en ze organiseren allerlei reizen door Guatemala en begeleiden vrijwilligers.

Bij het vliegveld stapten we meteen de bus in en gingen we naar Antigua. Onder de bus reis keken we allemaal onze ogen uit omdat Guatemala er echt heel anders uit ziet dan Nederland en ik vond het een heel onwerkelijk idee dat ik nu echt aan de andere kant van de wereld was. Na een uur kwamen we aan in Antigua, Antigua ziet er heel anders uit dan Guatemala-City. Er zijn allemaal leuke gekleurde huisjes en de straten zijn redelijk schoon. Dat komt omdat Antigua op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat en er wordt best veel geld in gestoken om de stad goed te onderhouden. We gingen meteen naar ons hostel (Hacia el Sur), het is een heel klein gezellig hostel met 2 leuke tuintjes. Ik sliep op een kamer met 5 andere meiden. Iedereen was natuurlijk harstikke moe omdat het in Nederland 8 uur later was maar we gingen toch nog wat eten. We kregen een typische guatemalteekse avondmaaltijd, brood, bananen, ei en gepureerde zwarte bonen. Tijdens het eten vertelde Petra nog wat dingen over haar zelf en over Guatemala en na het eten gingen we allemaal snel naar bed.

x Roos

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!