Roosschoenmakers.reismee.nl

Dag 4 dinsdag 14 juli

Hola,

Vandaag is alweer de 4de dag in Guatemala en ik heb het heel erg naar mijn zin. Ik ging vandaag weer naar Hogar Temporal en ik had echt superveel zin om alle meiden weer te zien. Nu gingen we sieraden met ze maken, eerst gingen we armbandjes maken met kralen, daarna gingen we loombandjes maken en als laatste mocht iedereen nog een ketting maken. Ze vonden het allemaal echt super leuk om ons weer te zien en het was weer super gezellig. We kregen ook nog een rondleiding door het gebouw, er waren 2 grote slaapzalen, een voor de misbruikte meisjes en een voor de tienermoeders. In de slaapzaal van de tienermoeders lagen alle baby's van die meisjes en we mochten allemaal een baby vasthouden. Ze waren echt super schattig! Om 12 uur gingen wij weer even terug naar het hostel om daar te lunchen, toen hebben we ook even een korte engels les voorbereid want die middag moesten we de meiden engels les geven.

Om half 2 gingen we weer terug naar het opvangcentrum waar we engels les gingen geven. We deden een paar simpele spelletjes met ze waardoor ze een paar basis dingen leerden want ze konden echt nog helemaal geen engels maar ze waren wel allemaal super gemotiveerd om het te leren en dat vond ik wel bijzonder om te zien. Daarna gingen we weer gewoon even buiten voetballen en buiten spelen met de wat kleinere kinderen en de kinderen van die tienermoeders. Het was echt super leuk met hun en het was dan ook moeilijk toen we afscheid moesten nemen. Ze kwamen ons echt allemaal een knuffel geven en we hadden echt wel een band met die meisjes gekregen dus dat was wel heel mooi.

'S avonds na het avondeten hadden de begeleiders nog een leuke verrassing voor ons. We gingen namelijk naar salsales! De dansleraar leerden ons eerst wat basisstappen en daarna gingen we met partners dansen. Het was weer een geslaagde dag.

x Roos