Roosschoenmakers.reismee.nl

Dag 10 maandag 20 juli

Buenos dias!

Vanmorgen werden we wakker bij ons gastgezin. Nadat we ons hadden aangekleed gingen we ontbijten en we kregen alweer pannenkoeken :). Na het ontbijt moesten we onze tassen alweer inpakken want we zouden niet meer terug komen bij het huis. Toen gaf onze gastmoeder ons weer een lunchpakketje en bracht ze ons samen met haar kinderen naar het centrale plein waar we weer bijeen kwamen met de rest van de groep. Toen iedereen er was moesten we helaas afscheid nemen van ons gastgezin. Dat vond ik wel even jammer want ze waren echt super lief en we hadden het heel gezellig met hun gehad.

Toen gingen we weer met de pickup trucks naar de tuin in San Pedro. Daar gingen we verder met het omschoppen van het land en het ging nu echt stukken beter! We snapten nu beter wat we moesten doen en daardoor ging het ook echt stukken sneller. Nadat we het hele stuk land hadden omgeschopt hebben we de bedden aangelegd voor de zaadjes en toen was het inmiddels al weer 12 uur dus toen gingen we weer terug naar San Juan. Daar gingen we weer lunchen bij het centrale plein en toen kwam onze gastmama ons nog een armbandje brengen wat ze zelf had gemaakt. Echt super lief!

Na de lunch gingen we naar de school van San Juan en daar gingen we buiten spelletjes doen met de kinderen. We deden spelletjes zoals hinkelen, touwtjespringen enz. Op een gegeven moment ging het regenen maar we bleven gewoon doorspelen met die kinderen in de regen en dat was echt heel leuk. Rond 5 uur gingen we terug naar ons huis in San Pedro en toen we daar aankwamen voelde het echt alsof ik weer thuis was. Ik ging weer helpen met koken, dit keer samen met Ilse en Marleine en het was weer heel gezellig met die Guatemalteekse vrouwen. Ik kon best leuke gesprekken met ze voeren ondanks dat hun geen engels praatten en ik amper spaans. Na het avondeten hebben we nog spelletjes gespeeld met wat mensen en daarna hebben we nog even gezellig gepraat op onze kamers.

x Roos